Referencie - 2007 - Detail stavby
Opravárenská dielňa PRUNUS - SO 203 PRÍSTREŠOK PRE PARKOVANIE
Základné údaje o stavbe
Autor projektu: | Ing. arch. Gabriel Brogyányi |
Generálny projektant: | APLAN spol. s r.o. |
Statika: | Ing. Miroslav Dobrucký |
Predmetom projektu je návrh prístrešku (prestrešenie státia) pre státie nákladných automobilov. Navrhuje sa ako samostatný dilatačný celok.
STATICKÁ SCHÉMA
Objekt sa rieši rozdelenením na dve samostatné úlohy:- Výpočtový model hornej stavby ako priestorová 3D úloha
- Výpočtový model založenia stavby ako rovinná 2D úloha na podloží
HORNÁ STAVBA
Jednotraktová časť osových rozmerov 24,0×15,0 metra. Tvorí ju 7 priečnych väzieb v modulovej vzdialenosti 6×4,0 metra. Rozpätie väzby je 15,00 metra. Pri statickej schéme sa vychádza z predpokladu zabezpečenia vodorovnej tuhosti priečnymi väzbami v priečnom smere a votknutím stĺpov v kombinácii s nosníkom v pozdĺžnom smere, cez ktoré sa zaťaženie zvislé aj vodorovné prenáša do zvislých stĺpov a následne do základov a základovej pôdy.TECHNICKÉ RIEŠENIE
INŽINIERSKO - GEOLOGICKÉ POMERY
Záujmové územie z hľadiska inžinierskogeologického patrí do regiónu neogénnych tektonických vkleslín, do oblasti vnútrokarpatských nížin, rajónu náplavov terasových stupňov. Leží v severnej časti Podunajskej nížiny, ktorá je v týchto častiach budovaná kvartérnymi a neogénnymi sedimentami. Neogénne sedimenty boli zistené sondou V-1A, a to od hĺbky 5.3 m, t.j. od kóty cca 202.1 m n.m.. Tvorené boli ílmi so strednou plasticitou /CI/, tuhej konzistencie, hrdzavosivej až sivej farby, ktoré podľa STN 73 1001 zaraďujeme do triedy F6. Všetkými realizovanými sondami bola na povrchu záujmového územia zistená 0.2 m hrubá vrstva pôvodných hlín humusových /O/, tmavohnedej farby. Pod nimi, do hĺbky 2.1 až 2.4 m, nasledovali íly s vysokou plasticitou /CH/, najprv pevnej /IC = 1.02 - 1.03/, hlbšie tuhej konzistencie /IC = 0.97 - 0.99/, žltosivej, hnedosivej až sivohnedej farby, miestami s ojedinelými valúnmi štrku do ? 1 cm a Fe-Mn konkréciami do ? 2 mm. Hlbšie bola zistená 0.5 až 0.8 m hrubá poloha ílov piesčitých /CS/, tuhej konzistencie /IC = 0.97 - 0.99/, hnedej, hnedosivej až sivej farby, ktoré obsahovali 15 až 25 % štrkových valúnov do ? 1-3 cm, ojedinele do 5-8-10 cm. Podľa STN 73 1001 zaraďujeme íly piesčité do triedy F4 a íly s vysokou plasticitou do triedy F8. Štrkovité terasové sedimenty boli prieskumnými sondami zistené od hĺbky 2.8 až 3.0 m, t.j. od kóty cca 204.1 až 204.6 m n.m.. Zastúpené boli štrkmi ílovitými s výplňou tuhej konzistencie /GC/, pričom v sonde V-1A boli v hĺbke 4.9 až 5.3 m zistené aj štrky s prímesou jemnozrnnej zeminy /G-F/. Uvedené zeminy boli hnedosivej farby a obsahovali valúny do ? 1-5-10 cm, menej do 15 cm, ojedinele do 20-30 cm. Obtiažne podmienky pre nárazovotočivé vŕtanie spôsobovala prítomnosť veľkých valúnov, nie uľahnutosť štrkového súvrstvia. Podľa STN 73 1001 zaraďujeme stredne uľahnuté štrky s prímesou jemnozrnnej zeminy do triedy G3 a štrky ílovité s tuhou výplňou do triedy G5.ZÁKLADY
Zakladanie sa navrhuje plošné monolitické na pätkách z monolitického železobetónu pôdorysných rozmerov 1,5×0,7. Zakladanie sa navrhuje na kótu -1.85 (min 1,60 m pod úroveň terénu).KOTVENIE
Kotvenie stĺpov sa navrhuje, dodatočné, chemickými kotvami 4× HILTI HVA M20. Kotvenie je nutné ochrániť pred zemnou vlhkosťou obetónovaním s krytím minimálne 50 mm.STRECHA
Priečna väzba prestrešenia sa navrhuje z priehradovej rovinnej konštrukcie ktorá vytvára tzv. priehradový rám. Zvislá časť rámu je trojuholníkoveho tvaru, vodorovná je pultového tvaru. Stĺpy sa navrhujú v smere väzby kyvné v pozdĺžnom smere votknuté. Samotné prestrešenie sa navrhuje trapézovými plechmi, ktoré sa pripoja k strešným nosníkom nastrelením. Kladenie strešných plechov minimálne cez dve polia. V pozdĺžnom smere sa hala stužuje priehradovými nosníkmi výšky 1.2 metra. Spodný pás väzníkov sa v polovici rozpätia stužuje trubkami CHS 89×4 a vzperkami CHS 54×4.POUŽITÉ MATERIÁLY
- ŽB základov STN EN 206-1 C25/30
- Betonárska oceľ 10 505 (R) a zvarované KARI siete (W)
- Oceľ plochá a valcované tyče S235JRG1 (11 373).
- Protikorózna ochrana oceľových dielcov, ktoré nie sú chránené obetónovaním sa navrhuje syntetickými nátermi - 1x náter základný + 2x krycí náter, odtieň určí architekt projektu
Posledná úprava - 17-Sep-2020 - Ing. Miroslav Dobrucký
Doména beží na webportal.sk. Dnes je: Thursday - 2-Jan-2025
Návštevnosť - Celková: 247121 - Mesiac Január: 20346 - Denná: 29
Vaša IP adresa je: 13.58.221.124 a celkovo ste u mňa prezreli 1 stránku